Alla inlägg under maj 2011

Av Marcus&Benny - 29 maj 2011 13:08

Blev en tur upp till fyrsjön i torsdags kväll, jag mackan och sen fick jag med älsklingen med :). Var väldigt svårt att flugfiska då det blåste så mycket men jag och mackan nötte på. Lollo var våran egna skeppare, så hon rodde för fullt i blåsten förutom när hon fika och åt bulle förstås :P. Jag fick drilla min första fisk på flugspö så nu är jag såld, har redan uppdaterat min flugfiskeutrustning :). Varken jag eller mackan fick upp någon fisk då dom hade en dålig vana av att hoppa av krokarna... Sen fick vi se en slända av arten muddler, var ju kul att se för att det var ju faktiskt sådana som vi hade på krokarna:). Sen är det ju så att vi har väldigt kul när vi är ute och fiskar, kolla bilden bara :).


 

Av Marcus&Benny - 29 maj 2011 12:49

Jag och Mackan blev bjudna på fiske i virlången och det är ju mitt gammla hemmavatten så jag var med på noterna direkt. Mackan hade lite annat för sig så jag och Andreas fick åka själva. Upp i ottan och åka från en kommun, igenom en annan och in i den tredje som även är ett nytt län.... Ja vad gör man inte för att få fiska. :)

Fisket var väl inte det bästa i blåsten som var men några finingar lyckades vi lura upp.


Guiden andreas som stoltserar med dagens största på 4,8kg


Fångstraport:

Benny

Gädda: ca 2,2kg salmo hornet wobbler

Gädda: ca 0,2kg salmo hornet wobbler

Andreas

Gädda: ca 0,2kg buster jerk

Gädda: ca 4,8kg buster jerk


Tjao igen här kommer den lille rackrige inhopparen igen... . Som Benka skrev så va ja ute på andra äventyr samma dag som han va ute o drog gädda. Jag följde med Nicklas till Glan för o fiska Gös men nae den turen blåste ju inne för efter ett tappert försök till gösfiske i stormbyar med dropschots jiggar på kroken som ska fiskas i långsam drift så gav vi upp det va inga turbogösar vakna den dagen så vi åkte in o jiggade lite utan resultat innan vi drog hemåt. Skönt o komma ut men jag ska allt ge gösarna en gruvlig revanch nån dag...Hej hopp...


Fångstrapport:

Inte ett skit....så denna dag fick man bära det fula namnet... "fiskefitta"

Av Marcus&Benny - 29 maj 2011 12:30

Det har varigt dåligt på fiskefronten men om inte ännu sämre på bloggandet. Förra fredagen så fick jag ett ryck på morgonen, måste ha varigt ett riktigt felsteg.... kunde inte sova på morgonen så vid 04:15 gick jag upp och gjorde mig i ordning för en fisketur. Blev en sväng till Fyrsjön för att se om man kunde lura upp någon regnbåge. På vägen upp så fick jag se något som inte jag har sett i det vilda förut. Två vildsvin som gick och betade, och bara några kilometer hemmifrån med. Några bilder blev det ju så klart inte då kameran låg bak i skuffen....


Väl uppe vid sjön så plaskade det för full och när jag hade beslutat bete så hade jag sett ut var jag skulle lägga första kastet. Kastet blev perfekt och efter ca 5 vevtag så kände jag en kraftig rusning genom spöt. :) Efter en stund så kunde en fin regnbåge i god kondition på ca 1,1kg landas. Efter det så dog nästan sjön, inte förens flera timmar senare så högg en annan regnbåge men efter att det hoppat en halvmeter över ytan så släpte krokarna. Det gjorde inget och jag kände att det räkte för den dagen. Då hör jag att det kommer någon gåendes och gäspandes, undra vad han tänkte när han såg mig gå hem för dagen innan han ens hade kommit ut på mogonpasset.... :)


Lite härliga bilder,

     


Fångstrapport:

Regnbåge: ca 1,1kg, Vibrax svart med röda prickar


Mackan här och gör ett litet inhopp i Bennybanans inlägg.. . Då vi vanliga arbetare jobbar de flesta vardagar så fick jag ta en kvällstur i min ensamhet med mitt lilla flugspö upp till fyris. Va la uppe vid sjön nån gång vid halv 22 kanske och provkastade vid första bryggan utan resultat så beslagtog en båt istället för o kunna kasta ordentligt utan träd ivägen typ. Benny lyckades ringa typ strax innan 22 och medans vi pratade landade jag en liten pigg regnbåge typ strax under kilot och Benny svarade snabbt när jag sa i luren att nu har jag en..."din idiot"..o ja han har allt lite rätt där Benny b. Ja fortsatte ett tag och lyckades landa 2 till strax under kilot varav en fick friheten åter och hade väll även typ ca 4-5 hugg innan jag beslöt mig för att röra mig hemåt så en ganska oki premiär som medlem i klubben, Jaja nu får vi hoppas att det blir lite fisketurer framöver och att vinden mojnar lite för det har ju typ stormat ett tag nu... hej hopp och simma lugnt..


Fångstrapport:

3st Regnbågar på typ ca:0,8kg/st. Oliv muddler.

Ovido - Quiz & Flashcards