Direktlänk till inlägg 7 juli 2012

Tisdag

Av Marcus&Benny - 7 juli 2012 13:02

en ny dag gryr vid råndag och vi va vell mer eller mindre sega och slitna efter gårdagen eller vad säger ni gubbs..?. Men efter lite frukost och softande och diskuterande så blev det lite uppdelat fiskefänge, gubbarna och Benny fiskade sig från bron och vidare då jag va den enda som va sugen på en långpromenad längs ån så jag for iväg till vår parkering vid hygget oså bar det iväg upp längs ån i solen. Det blev vist en heldag längs ån i lugnets tecken, tiden går snabbt när man sitter o filosoferar o spanar efter vak också fiskar man lite oså sitter man bara och njuter av stillheten, livskvalite på hög nivå. Jag ficke en hel del små harrar och några öringar men ingen över 32 kanske men det gjorde inte så mycket då att fånga stora fisken inte är allt även om det är gott och en stor fisk är alltid härligt att drilla....man jag njöt till fullo och glömde tiden för benka ringde och vi bestämde träff  på "bankas" sträcka men det tog vist 2timmar för mig att komma dit men jag tror inte han har nån tidsuppfattning i norr.!!?? hehe. Vi fiskade en liten tillsammans utan några större firrar så sen blev det mat och hem till tältan istället. Det blev en lugnt kväll med mycke prat och mest softa för min del men även ett bad för o tvätta sig lite och enligt min apparat där nere va vattentempen ca12 kanske med lite tur... Sen när jag gick och borstade tänderna vid ån så byttes en tidig kväll i sovsäcken mot en nattfisketur längs ån med Benka då jag såg många sländor i luften ovanför ån så vi gav oss iväg och tittade vid vår sträcka och visst det va en hel del sländor i luften och några fina vak men vi tog en sväng i bilen för o spana djur ock vänta in vakfesten men den uteblev för när vi kom tillbax till ån i våra vadare så syntes endast ett fåtalvak och efter att ha fiskat lite utan resultat for vi hem till sovsäckarna istället för o ladda inför en ny dag med äventyr....... Hur fisket och dagen va för fiskafänget vid bron få Benka skriva sen då jag befann mid en bra bit uppströms....


       

Börge in action här har Benny en del att ta efter sin far, två gubbar i sitt rätta element, japp jag näckar i ån för att bli ren, kvällsbild över en del av "Bennys" sträcka.


 

Härlig vy längs fjällvägen.....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marcus&Benny - 1 juli 2016 15:02


Då va vi påväg o de verkar som vi startar där vi brukar. ..... ...

Av Marcus&Benny - 30 juni 2016 19:09

   Var hamnar vi iår.......tanken va åka långt upp och ev fiska oss hemmåt men vädret ser ut o bli lynnigt så kan bli tvärtom eller som vanligt? Den som lever fårse de närmsta dagarna. ....   ...

Av Marcus&Benny - 26 juni 2015 21:41


......o värmer upp inför imöra, då draaaaaar vi Benny bäver...... ...

Av Marcus&Benny - 6 juni 2014 12:19


Ja mackan med sitt andra monster under kastträningen vid kanalen. ...

Av Marcus&Benny - 5 juni 2014 23:01


Prat o grogg o planering hemma ledde till kasträning i kanalen... Benka in action. ..... ...

Ovido - Quiz & Flashcards