Direktlänk till inlägg 2 juni 2013

Gäddtur i ljung

Av Marcus&Benny - 2 juni 2013 19:07

Ja då var det dax igen. Fiske suget ökat kvadratiskt sedan sist så det fick bli en tur igen. Denna gång var jag (b) helt själv. Jag hade jobbat natt och tog ett par timmar komp så jag stack lite tidigare från jobbet och kom ut vid ungefär halv 6. Väl när kajaken var lastad med alla fiskegrejer så kom regnet. Regnet vidhöll sig under de 3-4 timmarna som jag var där. Väl ute på vattnet så startade jag upp ekolodet men det gav ju ingen som helst signal. Bara indikerade 0,0 m djup. Men kajaken är ju så stadig så jag hoppade fram på den och satt ned näven till givaren och något jag kan säga är ju att den ska inte ligga på sidan. Limmet som håller givaren hade släppt så där var svaret. Jag la den till rätta och då fick jag åter igen ekolodet att fungera. Jag la batteriet på så höll den sig på plats under dagen. Dagen fortsatte bara med regn och efter ett par timmar så fick jag en liten gädda på knappa halvkilot. Fem minuter senare så högg det däremot på riktigt ordenterligt.Tog tvärstopp och ingen fisk som ville komma upp till ytan där inte. Kajakrekord började ringa i mitt huvud kanske till och med personbästa. Efter ett par minuter så började den närma sig ytan bara för att sedan dyka igen. Väl uppe så såg jag att det inte var något personbästa och det visade sig även efter att den har synat insidan på kajaken att det inte var något rekord där heller. Men en mycket pigg och start 4 kilos gädda iaf och en mycket blöt och trött benny som sedan tog och paddlade hem efter detta. Ni får ursäkta bilderna med hålla sprattlande gädda och kamera samtidigt som man ska fota är inte det enklaste...


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marcus&Benny - 1 juli 2016 15:02


Då va vi påväg o de verkar som vi startar där vi brukar. ..... ...

Av Marcus&Benny - 30 juni 2016 19:09

   Var hamnar vi iår.......tanken va åka långt upp och ev fiska oss hemmåt men vädret ser ut o bli lynnigt så kan bli tvärtom eller som vanligt? Den som lever fårse de närmsta dagarna. ....   ...

Av Marcus&Benny - 26 juni 2015 21:41


......o värmer upp inför imöra, då draaaaaar vi Benny bäver...... ...

Av Marcus&Benny - 6 juni 2014 12:19


Ja mackan med sitt andra monster under kastträningen vid kanalen. ...

Av Marcus&Benny - 5 juni 2014 23:01


Prat o grogg o planering hemma ledde till kasträning i kanalen... Benka in action. ..... ...

Ovido - Quiz & Flashcards