Alla inlägg under april 2011

Av Marcus&Benny - 27 april 2011 09:09

Då var det tajm igen för en fisketur. Även denna gång fick kajakerna följa med och även denna gång så blev det till sibborp. Lastade kajakerna och dom var i sjön straxt efter 15 på eftermiddagen. Och som sist så envisades mackan med sina flugor och jag med min spinnutrustning. Det som fungerade sist fungerade inte alls denna dag för mig så jag bytte om till en liten spinnare. Tredje kastet så bestämde sig en gäddmadam att hoppa på kroken. Efter en lite längre fajt och många frågetecken ifrån mig då jag undrade hur jag ska kunna få upp något sådant stort i kajaken så kunde jag lyfta in en fin vårgädda på ca 4,5 kg. Efter lite vidare fiske så hoppade yttligre en gädda på kroken. Efter att den har skvätt ner mig och allt annat i kajaken så kunde jag lyfta in yttligare en fin vårgädda. Måste ändå säga att det går fint att lyfta in så pass stora fiskar i kajaken. Ett tillägg om någon funderar på att börja fiska ifrån kajak. Man blir MYCKET mera nedstänkt i en kajak än i en båt, men det är det värt ;). Mackan fick också en gädda på sin fluga. En annan härlig upplevelse var den trana som lyfte bara ett tiotal meter ifrån oss när vi satt i kajakerna brevid vassen. Snacka om att dom är stora när man kommer så nära. Här kommer lite sköna vårfiskebilder. Simma lugnt tills nästa gång. //B


       

Jag och mackan med våra krokodiler, mackan på väg hem


Fångst rapport:

Mackan

Gädda: ca 1kg, flaschfluga silver/röd.

Benny

Gädda: ca 4,5kg, Röd/silver vibrax.

Gädda: ca 4,5kg, Röd/silver vibrax.

Av Marcus&Benny - 24 april 2011 10:02

Då har vi vart ute på kajakpremiär i våra fiske kajaker av modell Hobie Outback som vi införskaffat oss, ja köpte min i år och Benny för typ 2 år sedan. Vi lastade på kajakerna framåt em/kvällen på varsin bil för dem är lite för breda för takräckena (åtminstonne denna gång) sen for vi iväg mot Sibborpesjön för att se om kajakerna flöt och om några gäddor va lite hungriga och yes dem flöt och det fanns även ett par hungriga gäddor i sjön. Benny skuttade i sin kajak med galans medan jag som ovan kajakare ålade över på min kajak från bryggan smidigt som ett kylskåp ungefär. Men väl i kajaken och lite paddlande ut från bryggan så kom jag snart på allt med styrande och trampande, svårt det där ju med flera saker samtidigt oså ska man ju fiska samtidigt. Sen trampade vi runt o pratade o fiskade jag med fluga o benny med spinn och bara njöt av det underbara vårvädret. Det blev en kanon kul o härlig liten tur och det blev även lite fotande så ja bjuder på några bilder från första turen här på slutet. Ta hand om er och ha en bra dag och fortsatt trevlig påsk.// m

      

Bennys ev lösning på transportproblemen, Benny byter bete, Benny & 3kg krokodil.


Påväg hemåt in i solen....


Fångst rapport:

Mackan

Gädda: ca 0,8kg, flaschfluga silver.

Benny

Gädda: ca 3kg , blå westin jätte.

Gädda: ca 0,8kg, blå westin jätte

Av Marcus&Benny - 19 april 2011 20:54

Hej allihopa..ja va kommer hända här från och med nu o varför har vi skapat en blogg tillsammans typ... Jo ja Marcus o han Benny tänkte att vi skulle prova o blogga lite om vårat gemensamma naturintresse som innefattar tex fiske, foto, vilda djur och svampplock o mycket annat smått o gott kanske dyker upp här, vem vet inte du vem vet inte vi typ, vi får se va som händer. Här kommer den som vill kunna följa två nära o kära mer eller mindre galna vänner på deras upptåg........vi ska göra vårt bästa som bloggnybörjare, hav förtröstan o tålamod med oss o kommentera o fråga gärna oss om vad ni vill så svarar vi så gott vi kan och vill...

Hej hopp...//mackan....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards