Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Kajakfisketur i fina vädret.

Av Marcus&Benny - 27 april 2011 09:09

Då var det tajm igen för en fisketur. Även denna gång fick kajakerna följa med och även denna gång så blev det till sibborp. Lastade kajakerna och dom var i sjön straxt efter 15 på eftermiddagen. Och som sist så envisades mackan med sina flugor och jag med min spinnutrustning. Det som fungerade sist fungerade inte alls denna dag för mig så jag bytte om till en liten spinnare. Tredje kastet så bestämde sig en gäddmadam att hoppa på kroken. Efter en lite längre fajt och många frågetecken ifrån mig då jag undrade hur jag ska kunna få upp något sådant stort i kajaken så kunde jag lyfta in en fin vårgädda på ca 4,5 kg. Efter lite vidare fiske så hoppade yttligre en gädda på kroken. Efter att den har skvätt ner mig och allt annat i kajaken så kunde jag lyfta in yttligare en fin vårgädda. Måste ändå säga att det går fint att lyfta in så pass stora fiskar i kajaken. Ett tillägg om någon funderar på att börja fiska ifrån kajak. Man blir MYCKET mera nedstänkt i en kajak än i en båt, men det är det värt ;). Mackan fick också en gädda på sin fluga. En annan härlig upplevelse var den trana som lyfte bara ett tiotal meter ifrån oss när vi satt i kajakerna brevid vassen. Snacka om att dom är stora när man kommer så nära. Här kommer lite sköna vårfiskebilder. Simma lugnt tills nästa gång. //B


       

Jag och mackan med våra krokodiler, mackan på väg hem


Fångst rapport:

Mackan

Gädda: ca 1kg, flaschfluga silver/röd.

Benny

Gädda: ca 4,5kg, Röd/silver vibrax.

Gädda: ca 4,5kg, Röd/silver vibrax.

 
 
Ingen bild

Anna

27 april 2011 10:04

Kul att ni startat en blogg så man får se vad ni hittar på för skoj :)
Kram på er!

 
Nille

Nille

27 april 2011 12:44

Tja Benny!

Då ska jag ta och följa er blogg! Om den är bra så ska jag länka den via min blogg =)

http://www.nillelana.blogspot.com

 
Ingen bild

benny

28 april 2011 08:53

hej på er, kul att det finns några läsare, ja nille vill du länka upp den så gör gärna det :)

 
Veronica

Veronica

29 maj 2011 13:30

Vilka härliga bilder, specielt den sista, den som är disig!! En riktigt härlig naturbild. Vad kör du med för kamera??! Jag vet ju att du gillar prylar, så jag kan gissa att det är rätt bra kamera?! Canon eos 450D kanske??

http://www.tvillingmama.blogg.se

 
Ingen bild

benny

29 maj 2011 20:21

Ja vi försöker få med lite härliga bilder. Då både marcus oh jag gillar att fotografera med så.... ja bra grejer gillar man ju men jag har en fujifilm hs10. En kamera med en mycket härlig optik i ;)

 
Ingen bild

Börje

20 juni 2011 17:01

Verkar ha varit en kanonsöndag enligt bilder och fångstrapport.."lite avundsjuk"

Marcus&Benny

24 juni 2011 13:03

Tro mig det var det :). lite trött i benen var vi båda efteråt bara men tanke på att vi trampat ca 13km i strömmande vatten så kanske man har rätt till det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marcus&Benny - 1 juli 2016 15:02


Då va vi påväg o de verkar som vi startar där vi brukar. ..... ...

Av Marcus&Benny - 30 juni 2016 19:09

   Var hamnar vi iår.......tanken va åka långt upp och ev fiska oss hemmåt men vädret ser ut o bli lynnigt så kan bli tvärtom eller som vanligt? Den som lever fårse de närmsta dagarna. ....   ...

Av Marcus&Benny - 26 juni 2015 21:41


......o värmer upp inför imöra, då draaaaaar vi Benny bäver...... ...

Av Marcus&Benny - 6 juni 2014 12:19


Ja mackan med sitt andra monster under kastträningen vid kanalen. ...

Av Marcus&Benny - 5 juni 2014 23:01


Prat o grogg o planering hemma ledde till kasträning i kanalen... Benka in action. ..... ...

Ovido - Quiz & Flashcards