Alla inlägg under juni 2012

Av Marcus&Benny - 30 juni 2012 08:35

...efter en natts härlig tältsömn så vaknade jag, ja o senare även Benny upp till strålande sol från blå himmel. Jag som är lite mera morgonpigg steg ur tältet och startade morgonen med lite fix och gittarspel i solen vid forsen, sämre start på dagen kan man ju ha. Sen satte jag på mig fiskeuniformen och gled ut i strömmen med nymfen i högsta hugg o efter lite trixande och en liten öring klev det på nått större som tog hjälp av starkströmmen och som då fick mig att behöva följa efter längs kanten en bit nedströms där jag kunde håva en fin Harr på 850gr. När jag landat den finingen klev o upp mot bilen så mötte jag en nyvaken benka. Då fixa vi lite frulle och sen gav vi oss ut i vattnen igen för o fiska men utan något resultat så det blev de lunch lite senare med rökt harr o pulvermos, mycket mumsigt. Tyvärr kom även det mulna vädret med regn till och från men på med regnjackor o sen lite fiske igen o då lyckades benka lura en fin rökharr på 550gr som bjöd han på härligt motstånd i strömmen ja fin kamp att följa. Det mulna o växlande vädret fortsatte under hela kvällen men lite grogg, middag med stekt Harr och mos och en hel del sländor i luften fick oss ut för en kvällstur men inge vakande fiskar så vi knall hemåt ganska snart och Benka tog tidig natt igen medans jag fixa lite med bloggbilder o satt o filosofera över livet lite i bilen i skydd från myggen o knotten..hehe...


       

Morgonkaffe, härligt härligt, flugbyte, storfiskarn in action......


       

här upp blommar dessa nu, en trött gammal gubbe, benkas fina lilla öring, benny drillar med galans..


       

japp han fick följa efter i starkströmmen och visst ser han smidig ut?, en mycke glad och nöjd fiskare....., mackan studer bennys nymfteknik, japp även jägern kräver myggnät...


simma lugnt.....

Av Marcus&Benny - 30 juni 2012 08:16

....blev linsellborren i Ljusnan för o värma upp med lite nymffiske i forsen...men vi börjar från början...vi kom iväg i torsdags efter att jag jobbat färdigt o kompat ut så fort jag kunde smita hem så vid typ 10:55 va bilen tankat o däcken pumpade så då startade resan från okq8, det gick bra fram tills efter ljungskyrka då jag glömde svänga vänster men vi tog en genväg innan strömmen och kom rätt ien utan att behöva vända så räknas knappt som felkörning...och det blev ditresans enda lilla snekörning. Resan uppåt gick bra utan incidenter för oss och med endast 2 stop för lite fika efter Lesjöfors och mat o tanka i Sveg, sen for vi upp till linsell och köpte kort o ut i skogen vid ljusnan för fiske men först togs det en grogg och tältresning osv men sen fick jag lov o fiska för Benka. Högt vattenstånd gjorde fisket svårt men jag lyckades lura 1matharr på ca 650gr som senare rensades o saltades för rökning. Det blev ganska tidig nat då båda va lite trötta då jag öppnat och Benka jobbat natt o inte sovit typ något alls.


       

Resans första bild, mackan med fullt fokus på vägen, eller?, här uppe i norr parkerar man där man vill om man är rädd för parkeringsskador tex, japp Pingvinis är med iår oxå och han vill oxå smaka ju.



jag håvar resan första Harr....


puss&kram

Av Marcus&Benny - 28 juni 2012 10:00

Sådär då är det dax att strax hoppa ner till bilen och dra iväg. Benny har vaknat och är påväg hitåt så dax o stänga av allt hemma o fixa till så spökena får det bra när man är borta. Vart vi hamnar iår och hur resan går får ni följa här om ni vill och vi hoppa på mycke kuliga bilder och roliga händelser osv mm jaja nu har jag inte tid och sitta här mer ha det gött allihopa så hörs och ses vi..// pussar o kramar från oss båda till er alla.... "simma lugnt"

Ovido - Quiz & Flashcards