Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

..första stoppet....

Av Marcus&Benny - 30 juni 2012 08:16

....blev linsellborren i Ljusnan för o värma upp med lite nymffiske i forsen...men vi börjar från början...vi kom iväg i torsdags efter att jag jobbat färdigt o kompat ut så fort jag kunde smita hem så vid typ 10:55 va bilen tankat o däcken pumpade så då startade resan från okq8, det gick bra fram tills efter ljungskyrka då jag glömde svänga vänster men vi tog en genväg innan strömmen och kom rätt ien utan att behöva vända så räknas knappt som felkörning...och det blev ditresans enda lilla snekörning. Resan uppåt gick bra utan incidenter för oss och med endast 2 stop för lite fika efter Lesjöfors och mat o tanka i Sveg, sen for vi upp till linsell och köpte kort o ut i skogen vid ljusnan för fiske men först togs det en grogg och tältresning osv men sen fick jag lov o fiska för Benka. Högt vattenstånd gjorde fisket svårt men jag lyckades lura 1matharr på ca 650gr som senare rensades o saltades för rökning. Det blev ganska tidig nat då båda va lite trötta då jag öppnat och Benka jobbat natt o inte sovit typ något alls.


       

Resans första bild, mackan med fullt fokus på vägen, eller?, här uppe i norr parkerar man där man vill om man är rädd för parkeringsskador tex, japp Pingvinis är med iår oxå och han vill oxå smaka ju.



jag håvar resan första Harr....


puss&kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marcus&Benny - 1 juli 2016 15:02


Då va vi påväg o de verkar som vi startar där vi brukar. ..... ...

Av Marcus&Benny - 30 juni 2016 19:09

   Var hamnar vi iår.......tanken va åka långt upp och ev fiska oss hemmåt men vädret ser ut o bli lynnigt så kan bli tvärtom eller som vanligt? Den som lever fårse de närmsta dagarna. ....   ...

Av Marcus&Benny - 26 juni 2015 21:41


......o värmer upp inför imöra, då draaaaaar vi Benny bäver...... ...

Av Marcus&Benny - 6 juni 2014 12:19


Ja mackan med sitt andra monster under kastträningen vid kanalen. ...

Av Marcus&Benny - 5 juni 2014 23:01


Prat o grogg o planering hemma ledde till kasträning i kanalen... Benka in action. ..... ...

Ovido - Quiz & Flashcards