Alla inlägg under maj 2012

Av Marcus&Benny - 4 maj 2012 08:14

Oj oj oj va länge sedan det va vi bloggade ser jag hehe, men varför då..? Händer det inget intressant i våra liv längre eller..?...hoppas dä rö.....!! Självklart gör det det men har nog ingen bra förklaring varför det inte bloggats egentligen men men va har då hänt sen sisst...hm en massa så det hoppar vi över o försöka komma ihåg, då jag är känd för mitt guldfiskminne . Men lite av det som hänt kan ju va typ att Benny&Lollo gått o blitt "godsägare" i Ljungsbro, jag har renoverat lite både hemma och hjälpt/hjälper en kompis, vi har gjort Ullared tillsammans, så har vi jobbat lite osv..."sen har jag vart lite sjuk oxå men det vill ja inte prata om".... . Fisket har blivigt lite lidande i vinter både pga mycket annat som tar tid och en varierande vinterkyla och kajakpremiären skedde inte förens 1e maj...ja det va la lite om vad som hänt men vi tar väll en nystart här och nu så får vi se till o blogga lite tätare och det planeras för ännu en fjälltur framöver...... . Lite partyn har de la oxå blitt föresten så jägern har tagit slut så vi måste nog dra söder ut o leta upp flera flaskor snart för levern börjar skrika efter det svarta medicinen...... Jaja ha det gött o ta hand om er, nu ska jag se om jag hittar lite bilder som jag kan lägga upp här som berättar lite om vad som hänt typ....//kram


     

Pepparkaks&lussebak: två superbagare in action och en hungrig "Bennybulle"....


     

Tre rätters med "pensionärerna": svampsoppa till förrätt eller inte för alla..mammsen "soppa" ni ser på bild 2, huvudrätt och efterrätt..ja mumsigt och trevligt som vanligt ju..... 


     

Årets pimpeltur på hovden som typ bara resulterade i ca5 fiskar totalt med pappsen i top på 2st om jag inte mins helt fel. Benka eldar, mogge rycker i stången, en av de få regnbågarna som kom upp på isen, Linus fokuserar eller funderar på skovalet..?


       

Pappa in action, hela gängen i viken, Robin filosoferar, pappa Börje med avkomman...  .

Ovido - Quiz & Flashcards