Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Flugfisketur

Av Marcus&Benny - 29 maj 2011 13:08

Blev en tur upp till fyrsjön i torsdags kväll, jag mackan och sen fick jag med älsklingen med :). Var väldigt svårt att flugfiska då det blåste så mycket men jag och mackan nötte på. Lollo var våran egna skeppare, så hon rodde för fullt i blåsten förutom när hon fika och åt bulle förstås :P. Jag fick drilla min första fisk på flugspö så nu är jag såld, har redan uppdaterat min flugfiskeutrustning :). Varken jag eller mackan fick upp någon fisk då dom hade en dålig vana av att hoppa av krokarna... Sen fick vi se en slända av arten muddler, var ju kul att se för att det var ju faktiskt sådana som vi hade på krokarna:). Sen är det ju så att vi har väldigt kul när vi är ute och fiskar, kolla bilden bara :).


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marcus&Benny - 1 juli 2016 15:02


Då va vi påväg o de verkar som vi startar där vi brukar. ..... ...

Av Marcus&Benny - 30 juni 2016 19:09

   Var hamnar vi iår.......tanken va åka långt upp och ev fiska oss hemmåt men vädret ser ut o bli lynnigt så kan bli tvärtom eller som vanligt? Den som lever fårse de närmsta dagarna. ....   ...

Av Marcus&Benny - 26 juni 2015 21:41


......o värmer upp inför imöra, då draaaaaar vi Benny bäver...... ...

Av Marcus&Benny - 6 juni 2014 12:19


Ja mackan med sitt andra monster under kastträningen vid kanalen. ...

Av Marcus&Benny - 5 juni 2014 23:01


Prat o grogg o planering hemma ledde till kasträning i kanalen... Benka in action. ..... ...

Ovido - Quiz & Flashcards