Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Fisketur på Virlången

Av Marcus&Benny - 29 maj 2011 12:49

Jag och Mackan blev bjudna på fiske i virlången och det är ju mitt gammla hemmavatten så jag var med på noterna direkt. Mackan hade lite annat för sig så jag och Andreas fick åka själva. Upp i ottan och åka från en kommun, igenom en annan och in i den tredje som även är ett nytt län.... Ja vad gör man inte för att få fiska. :)

Fisket var väl inte det bästa i blåsten som var men några finingar lyckades vi lura upp.


Guiden andreas som stoltserar med dagens största på 4,8kg


Fångstraport:

Benny

Gädda: ca 2,2kg salmo hornet wobbler

Gädda: ca 0,2kg salmo hornet wobbler

Andreas

Gädda: ca 0,2kg buster jerk

Gädda: ca 4,8kg buster jerk


Tjao igen här kommer den lille rackrige inhopparen igen... . Som Benka skrev så va ja ute på andra äventyr samma dag som han va ute o drog gädda. Jag följde med Nicklas till Glan för o fiska Gös men nae den turen blåste ju inne för efter ett tappert försök till gösfiske i stormbyar med dropschots jiggar på kroken som ska fiskas i långsam drift så gav vi upp det va inga turbogösar vakna den dagen så vi åkte in o jiggade lite utan resultat innan vi drog hemåt. Skönt o komma ut men jag ska allt ge gösarna en gruvlig revanch nån dag...Hej hopp...


Fångstrapport:

Inte ett skit....så denna dag fick man bära det fula namnet... "fiskefitta"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marcus&Benny - 1 juli 2016 15:02


Då va vi påväg o de verkar som vi startar där vi brukar. ..... ...

Av Marcus&Benny - 30 juni 2016 19:09

   Var hamnar vi iår.......tanken va åka långt upp och ev fiska oss hemmåt men vädret ser ut o bli lynnigt så kan bli tvärtom eller som vanligt? Den som lever fårse de närmsta dagarna. ....   ...

Av Marcus&Benny - 26 juni 2015 21:41


......o värmer upp inför imöra, då draaaaaar vi Benny bäver...... ...

Av Marcus&Benny - 6 juni 2014 12:19


Ja mackan med sitt andra monster under kastträningen vid kanalen. ...

Av Marcus&Benny - 5 juni 2014 23:01


Prat o grogg o planering hemma ledde till kasträning i kanalen... Benka in action. ..... ...

Ovido - Quiz & Flashcards