Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Lite försenade uppdateringar

Av Marcus&Benny - 29 maj 2011 12:30

Det har varigt dåligt på fiskefronten men om inte ännu sämre på bloggandet. Förra fredagen så fick jag ett ryck på morgonen, måste ha varigt ett riktigt felsteg.... kunde inte sova på morgonen så vid 04:15 gick jag upp och gjorde mig i ordning för en fisketur. Blev en sväng till Fyrsjön för att se om man kunde lura upp någon regnbåge. På vägen upp så fick jag se något som inte jag har sett i det vilda förut. Två vildsvin som gick och betade, och bara några kilometer hemmifrån med. Några bilder blev det ju så klart inte då kameran låg bak i skuffen....


Väl uppe vid sjön så plaskade det för full och när jag hade beslutat bete så hade jag sett ut var jag skulle lägga första kastet. Kastet blev perfekt och efter ca 5 vevtag så kände jag en kraftig rusning genom spöt. :) Efter en stund så kunde en fin regnbåge i god kondition på ca 1,1kg landas. Efter det så dog nästan sjön, inte förens flera timmar senare så högg en annan regnbåge men efter att det hoppat en halvmeter över ytan så släpte krokarna. Det gjorde inget och jag kände att det räkte för den dagen. Då hör jag att det kommer någon gåendes och gäspandes, undra vad han tänkte när han såg mig gå hem för dagen innan han ens hade kommit ut på mogonpasset.... :)


Lite härliga bilder,

     


Fångstrapport:

Regnbåge: ca 1,1kg, Vibrax svart med röda prickar


Mackan här och gör ett litet inhopp i Bennybanans inlägg.. . Då vi vanliga arbetare jobbar de flesta vardagar så fick jag ta en kvällstur i min ensamhet med mitt lilla flugspö upp till fyris. Va la uppe vid sjön nån gång vid halv 22 kanske och provkastade vid första bryggan utan resultat så beslagtog en båt istället för o kunna kasta ordentligt utan träd ivägen typ. Benny lyckades ringa typ strax innan 22 och medans vi pratade landade jag en liten pigg regnbåge typ strax under kilot och Benny svarade snabbt när jag sa i luren att nu har jag en..."din idiot"..o ja han har allt lite rätt där Benny b. Ja fortsatte ett tag och lyckades landa 2 till strax under kilot varav en fick friheten åter och hade väll även typ ca 4-5 hugg innan jag beslöt mig för att röra mig hemåt så en ganska oki premiär som medlem i klubben, Jaja nu får vi hoppas att det blir lite fisketurer framöver och att vinden mojnar lite för det har ju typ stormat ett tag nu... hej hopp och simma lugnt..


Fångstrapport:

3st Regnbågar på typ ca:0,8kg/st. Oliv muddler.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marcus&Benny - 1 juli 2016 15:02


Då va vi påväg o de verkar som vi startar där vi brukar. ..... ...

Av Marcus&Benny - 30 juni 2016 19:09

   Var hamnar vi iår.......tanken va åka långt upp och ev fiska oss hemmåt men vädret ser ut o bli lynnigt så kan bli tvärtom eller som vanligt? Den som lever fårse de närmsta dagarna. ....   ...

Av Marcus&Benny - 26 juni 2015 21:41


......o värmer upp inför imöra, då draaaaaar vi Benny bäver...... ...

Av Marcus&Benny - 6 juni 2014 12:19


Ja mackan med sitt andra monster under kastträningen vid kanalen. ...

Av Marcus&Benny - 5 juni 2014 23:01


Prat o grogg o planering hemma ledde till kasträning i kanalen... Benka in action. ..... ...

Ovido - Quiz & Flashcards