Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

Lördag

Av Marcus&Benny - 4 juli 2012 13:41

Resan från  Linsell till Råndan. Började att packa ihop grejer redan på morgonen. Blev gröt till frukost och medans jag passade på att diska och packa ihop grejernas i tältet så tog mackan och invigde årets nya uppfinning, bajspallen.  Jag hann med o diska som sakt och plocka ihop liggunderlag och sovsäckar och så började jag plocka ihop mina kläder efter kvällens fiske. Då kommer mackan tillbaka gladare än på länge. Han har suttigt i lite blåst så han slapp myggen och i solen o arbetade på brännan. Tur att pallen inte har ryggstöd för då hade han väl inte varigt tillbaka än. Sen så var det min tur och jag håller med den var väl värd att ha med sig. När jag kommer tillbaka så kommer även mackan efter en liten stund. Då har han varigt och tagit ett dopp i den 14gradiga forsen. Då passade han på den rackarn då jag var iväg så jag inte skulle kunna fota. Sen så tog jag fram min kamera för att jag skulle fota lite innan vi lämnade linsell. Då är det så att min käraste älskade sambo har smygit ned en binge brev i kameraväskan till mig. Ett som jag får öppna för varje dag som går, både mackan jag blev så glada att vi grät en skvätt tillsammans. Sen så kom vi bort till Råndan på kvällen. Blev ett snabb uppställning av tältet för att kunna komma ut och fiska lite. Väl ute i forsen så får mackan en Harr på ca 650 gram som blev matfisk till kvällens kommande gäster. Vi började knalla tillbaka till bilen och då hade dom kommit redan. Det är pappa Börje och farbror Roger. Då bjöds det på fest i deras förtält. Mat och trubadur. Först blev det Pizza slize till förrätt och sedan färskpotatis med en rökt harr och en stekt harr samt knaperstekta kantareller till varmrätt och till efterrätt kom en favorit. Chokladpudding med mintsmak och jordgubbar på det. En himla massa olika drycker och alla hade kanon skoj. Sedan Mackan på gura och många många låtar in i natten så avslutades den framöver  01.


Mackan korrigerar lite bara, det va faktiskt "bara" 13 grader i "badvattnet" och det är viktigt för det gör nog drygt en centimeters skillnad..... Sen va jag aldrig ute i forsen för att fånga första harren i råndan utan satt på strandkanten och bara ut i vattnet för o håva den typ ju....man måste hålla låg profil o smyga sig på fisken Benka där har han lite att lära men det tar sig..... hej hopp o här kommer bildan...



     

Mackans frulle mm ,gröt, romerska bågar och jordgubbar som topping, Smygfiske bakom björken, med som ni ser ett fint och gott resultat.


     

Hmm ja inte är han riktigt frisk alltid, "trubbadurpallen", camp råndan, två nöjda lagom tjocka herrar i sin bästa år med rätt buffe´ på bordet.


       

mummelimums vilken lyxmidda både på mat och drycksidan, lite trubbadurlir med bra tryck men vad tänker Roooger? kan det va "hmm vilket hem har han rymt ifrån"...?, tycker pappaBörge ser mer en nöjd ut eller?, och detta stycke efterrätt är svaret....


   

Gottegris.....en hungrig kille det där....., baklucke guidning innan nattpromenaden ner till ån......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marcus&Benny - 1 juli 2016 15:02


Då va vi påväg o de verkar som vi startar där vi brukar. ..... ...

Av Marcus&Benny - 30 juni 2016 19:09

   Var hamnar vi iår.......tanken va åka långt upp och ev fiska oss hemmåt men vädret ser ut o bli lynnigt så kan bli tvärtom eller som vanligt? Den som lever fårse de närmsta dagarna. ....   ...

Av Marcus&Benny - 26 juni 2015 21:41


......o värmer upp inför imöra, då draaaaaar vi Benny bäver...... ...

Av Marcus&Benny - 6 juni 2014 12:19


Ja mackan med sitt andra monster under kastträningen vid kanalen. ...

Av Marcus&Benny - 5 juni 2014 23:01


Prat o grogg o planering hemma ledde till kasträning i kanalen... Benka in action. ..... ...

Ovido - Quiz & Flashcards